Yürütülen Bazı Dersler;
DERSİN ADI |
Pnömatik ve hidrolik sistemler |
ALAN |
Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri |
MESLEK/DAL |
Ortak Alan |
DERSİN OKUTULACAĞI SINIF/YIL |
11.sınıf |
ÖNERİLEN SÜRE |
Haftada 4 ders saati Yetiştirilmek istenen meslek elemanı, okuldaki donanım ve bölgesel özellikleri göz önüne alınarak zümre kararı ile modül havuzundan modül seçilerek ders süresi belirlenir. |
DERSİN AMACI |
Bu derste öğrenciye temel pnömatik, elektropnömatik, hidrolik ve elektrohidrolik devreler kurma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERSİN TANIMI |
Öğrenciye pnömatik, elektropnömatik, hidrolik ve elektrohidrolik ile ilgili konuların verildiği derstir |
DERSİN ÖN KOŞULLARI |
Ortak dersleri başarmış olmak |
DERS İLE KAZANDIRILACAK YETERLİKLER |
Derste;
Yeterlikleri kazandırılacaktır. |
DERSİN İÇERİĞİ |
Bu ders,
Konularını içermektedir. |
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Bu derste anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, proje çalışması; araştırma, yenilikleri takip etme, internet ortamında araştırma yapma vb. yöntem ve teknikler uygulanabilir. |
EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMI VE DONANIM |
Ortam: Pnömatik, hidrolik laboratuarı, bilgisayar laboratuarı Donanım : Pnömatik , elektropnömatik, hidrolik, elektrohidrolik devre elemanları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Öğrencilere modül ile kazandırılan yeterlikler ve derste yapılan etkinlikler Sınıf Geçme Yönetmeliğine göre ölçülerek değerlendirilir. |
ÖĞRETMEN/EĞİTİCİ |
Bu dersi Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri eğitimi alan öğretmenler vermelidir .
|
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma - gözlem, uygulama yapabileceği; diğer alan öğretmenleri, üniversiteler, sosyal ortaklar, sivil toplum kuruluşları, çevrede bulunan işletmeler, özel, kamu kurum ve kuruluşlarıdır. |
DERSİN ADI |
ALGILAYICILAR VE SİNYAL İŞLEME |
ALAN |
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ |
MESLEK/DAL |
ENDÜSTRİYEL KONTROL TEKNİSYENLİĞİ/ ENDÜSTRİYEL KONTROL
MEKATRONİK TEKNİSYENLİĞİ/MEKATRONİK |
DERSİN OKUTULACAĞI SINIF/YIL |
11.SINIF |
ÖNERİLEN SÜRE |
Haftalık 5 Ders Saati önerilmektedir. (Bölgesel özellikler, okuldaki donanım ve çerçeve öğretim programı doğrultusunda zümre kararı ile seçilen modüllere göre ders süresi hesaplanır.) |
DERSİN AMACI |
Bu derste öğrenciye özel yarı iletkenleri kullanarak akım ve gerilim kontrolü yapma, osilatör devresi yapma, işlemsel yükselteçleri kullanma, sıcaklık ölçme, kuvvet, ağırlık ve basınç ölçme, seviye ölçme, akış ölçme yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERSİN TANIMI |
Öğrenciye sinyal işleme devrelerini kurma ve algılayıcılar ile fiziksel nicelikleri ölçme ile ilgili konuların verildiği derstir. |
DERSİN ÖN KOŞULLARI |
|
DERS İLE KAZANDIRILACAK YETERLİKLER |
Derste;
Yeterlikleri kazandırılacaktır. |
DERSİN İÇERİĞİ |
Bu ders,
Konularını içermektedir. |
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Bireysel öğretimi destekleyecek şekilde; demonstrasyon, anlatım, grup çalışması, araştırma, uygulama vb. yöntem ve teknikleri uygulanabilir. |
EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMI VE DONANIM |
Ortam: Algılayıcılar laboratuarı Donanım : Sıcaklık , basınç, akış seviye ölçüm deney setleri, multimetre, güç kaynağı, diferansiyel basınç transmitteri, ultrasonik seviye sensörü, sıcaklık ölçüm cihazları, sıcaklık transmitterleri,yük hücresi, gerilim sayacı, elektronik deney seti , basınç barometresi, basınç regülatörü, u tipi manometre, basınç kaynağı , Endüktif basınç transdüseri, kapasitif basınç transdüseri, piezo basınç transdüseri, DP/CELL, seviye ölçüm tankı, seviye transduseri, elektronik akış ölçer sağlanmalıdır. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne uygun olarak modül ve ders sonunda ölçme araçları kullanılarak ölçme ve değerlendirme yapılacaktır. |
EĞİTİMCİLER |
1. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacaklardan atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yükseköğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin çizelgeye uygun olanlar görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde alanında sektör deneyimi olan usta öğretici, teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir. |
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma - gözlem, uygulama yapabileceği; diğer alan öğretmenleri, üniversiteler, sosyal ortaklar, sivil toplum kuruluşları, çevrede bulunan işletmeler, özel, kamu kurum ve kuruluşlarıdır. |