Atelyede Yürütülen Bazı Dersler;
DERSİN ADI |
ARDIŞIK KONTROL |
ALAN |
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ |
MESLEK/DAL |
ENDÜSTRİYEL KONTROL TEKNİSYENLİĞİ/ ENDÜSTRİYEL KONTROL MEKATRONİK TEKNİSYENLİĞİ/MEKATRONİK |
DERSİN OKUTULACAĞI SINIF/YIL |
11.SINIF |
ÖNERİLEN SÜRE |
Haftada 7 ders saati (Çerçeve öğretim programı doğrultusunda okuldaki donanımlar (Donanım1-2) dikkate alınarak dersin uygulaması yapılır). |
DERSİN AMACI |
Bu derste öğrenciye otomatik kumanda devre elemanlarını seçme, asenkron motor kumanda devrelerini kurma, asenkron motor yol verme devrelerini kurma, PLC ve giriş çıkış elemanlarını seçerek bağlantısını yapma, sistemin PLC programını yükleme, PLC'de SFC programlama yapma, operatör panelini sisteme uygun programlayıp panelden sistemi kumanda etme, motorların ve ünitelerin PLC ile kontrolünü yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERSİN TANIMI |
Öğrenciye otomatik kumanda sistemleri ve programlanabilir mantık denetleyicileri ile ilgili konuların verildiği derstir. |
DERSİN ÖN KOŞULLARI |
|
DERS İLE KAZANDIRILACAK YETERLİKLER |
Derste;
yeterlikleri kazandırılacaktır. |
DERSİN İÇERİĞİ |
Bu ders,
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Bireysel öğretimi destekleyecek şekilde; demonstrasyon, anlatım, grup çalışması, araştırma, uygulama vb. yöntem ve teknikleri uygulanabilir. |
EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMI VE DONANIM |
Ortam: Ardışık kontrol atölyesi Donanım: Otomatik kumanda deney seti, koruma röleleri , kumanda şalterleri , asenkron motor hız kontrol cihazı, asenkron motor yol verme cihazları, PLC devre elemanları, operatör panelleri, PLC haberleşme kablosu, haberleşme arayüzü, sensörler, sensör katalogları, elektropnömatik deney seti, asenkron motor, servo motor |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne uygun olarak modül ve ders sonunda ölçme araçları kullanılarak ölçme ve değerlendirme yapılacaktır. |
EĞİTİMCİLER |
1. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacaklardan atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yükseköğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin çizelgeye uygun olanlar görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde alanında sektör deneyimi olan usta öğretici, teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir. |
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma - gözlem, uygulama yapabileceği; diğer alan öğretmenleri, üniversiteler, sosyal ortaklar, sivil toplum kuruluşları, çevrede bulunan işletmeler, özel, kamu kurum ve kuruluşlarıdır. |
DERSİN ADI |
ALGILAYICILAR VE SİNYAL İŞLEME |
ALAN |
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ |
MESLEK/DAL |
ENDÜSTRİYEL KONTROL TEKNİSYENLİĞİ/ ENDÜSTRİYEL KONTROL
MEKATRONİK TEKNİSYENLİĞİ/MEKATRONİK |
DERSİN OKUTULACAĞI SINIF/YIL |
11.SINIF |
ÖNERİLEN SÜRE |
Haftalık 5 Ders Saati önerilmektedir. (Bölgesel özellikler, okuldaki donanım ve çerçeve öğretim programı doğrultusunda zümre kararı ile seçilen modüllere göre ders süresi hesaplanır.) |
DERSİN AMACI |
Bu derste öğrenciye özel yarı iletkenleri kullanarak akım ve gerilim kontrolü yapma, osilatör devresi yapma, işlemsel yükselteçleri kullanma, sıcaklık ölçme, kuvvet, ağırlık ve basınç ölçme, seviye ölçme, akış ölçme yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERSİN TANIMI |
Öğrenciye sinyal işleme devrelerini kurma ve algılayıcılar ile fiziksel nicelikleri ölçme ile ilgili konuların verildiği derstir. |
DERSİN ÖN KOŞULLARI |
|
DERS İLE KAZANDIRILACAK YETERLİKLER |
Derste;
Yeterlikleri kazandırılacaktır. |
DERSİN İÇERİĞİ |
Bu ders,
Konularını içermektedir. |
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Bireysel öğretimi destekleyecek şekilde; demonstrasyon, anlatım, grup çalışması, araştırma, uygulama vb. yöntem ve teknikleri uygulanabilir. |
EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMI VE DONANIM |
Ortam: Algılayıcılar laboratuarı Donanım : Sıcaklık , basınç, akış seviye ölçüm deney setleri, multimetre, güç kaynağı, diferansiyel basınç transmitteri, ultrasonik seviye sensörü, sıcaklık ölçüm cihazları, sıcaklık transmitterleri,yük hücresi, gerilim sayacı, elektronik deney seti , basınç barometresi, basınç regülatörü, u tipi manometre, basınç kaynağı , Endüktif basınç transdüseri, kapasitif basınç transdüseri, piezo basınç transdüseri, DP/CELL, seviye ölçüm tankı, seviye transduseri, elektronik akış ölçer sağlanmalıdır. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne uygun olarak modül ve ders sonunda ölçme araçları kullanılarak ölçme ve değerlendirme yapılacaktır. |
EĞİTİMCİLER |
1. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacaklardan atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yükseköğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin çizelgeye uygun olanlar görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde alanında sektör deneyimi olan usta öğretici, teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir. |
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma - gözlem, uygulama yapabileceği; diğer alan öğretmenleri, üniversiteler, sosyal ortaklar, sivil toplum kuruluşları, çevrede bulunan işletmeler, özel, kamu kurum ve kuruluşlarıdır. |
DERSİN ADI |
Bilgisayarlı Kontrol |
ALAN |
Yenilenebilir Enerji Teknolojileri |
MESLEK/DAL |
Ortak Alan |
DERSİN OKUTULACAĞI SINIF/YIL |
11.sınıf |
ÖNERİLEN SÜRE |
Haftada 6 ders saati Yetiştirilmek istenen meslek elemanı, okuldaki donanım ve bölgesel özellikleri göz önüne alınarak zümre kararı ile modül havuzundan modül seçilerek ders süresi belirlenir. |
DERSİN AMACI |
Bu derste öğrenciye görsel programlama ortamını kullanma, görsel programlamada kod yazma, görsel programlama bileşenlerini oluşturma, grafik programı yazma, paralel ve seri port kontrolü yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERSİN TANIMI |
Öğrenciye görsel programlama, bilgisayarın seri ve paralel port kontrolü ile ilgili konuların verildiği derstir. |
DERSİN ÖN KOŞULLARI |
Ortak alan derslerini başarmış olmak |
DERS İLE KAZANDIRILACAK YETERLİKLER |
Derste;
Yeterlilikleri kazandırılacaktır. |
DERSİN İÇERİĞİ |
Bu ders,
Konularını içermektedir. |
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Bu derste anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, proje çalışması; araştırma, yenilikleri takip etme, internet ortamında araştırma yapma vb. yöntem ve teknikler uygulanabilir. |
EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMI VE DONANIM |
Ortam: Bilgisayar laboratuarı, Elektrik elektronik atelyesi Donanım : Bilgisayar laboratuarı, bilgisayar, baskı devre araç gereçleri, lehimleme araç gereçleri, multimetre sağlanmalıdır. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne uygun olarak modül ve ders sonunda ölçme araçları kullanılarak ölçme ve değerlendirme yapılacaktır. |
EĞİTİCİLER |
1. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacaklardan atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yükseköğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin çizelgeye uygun olanlar görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde alanında sektör deneyimi olan usta öğretici, teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir. |
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma - gözlem, uygulama yapabileceği; diğer alan öğretmenleri, üniversiteler, sosyal ortaklar, sivil toplum kuruluşları, çevrede bulunan işletmeler, özel, kamu kurum ve kuruluşlarıdır. |
Dersin Adı |
Devre Analizi |
Alan |
Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri |
Meslek/Dal |
Ortak alan |
Dersin okutulacağı sınıf/yıl |
11/12. sınıf |
Süre |
Haftada 2 ders saati Yetiştirilmek istenen meslek elemanı, okuldaki donanım ve bölgesel özellikleri göz önüne alınarak zümre kararı ile modül havuzundan modül seçilerek ders süresi belirlenir. |
Dersin amacı |
Bu derste öğrenciye devre analizi yapma ve 3 fazlı sistemlerde elektriksel ölçüm yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin tanımı |
Öğrenciye 1 fazlı ve 3 fazlı alternatif akım devrelerinin analizini yapma ile ilgili konuların verildiği derstir. |
Dersin Ön Koşulları |
Ortak dersleri tamamlamış olmak |
Ders ile kazandırılacak yeterlikler |
Derste;
Yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders,
Konularını içermektedir |
Yöntem ve Teknikler |
Bu derste anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, proje çalışması; otomasyon sistemlerini kullanan işletmelerde gözlem yapma, araştırma, yenilikleri takip etme, internet ortamında araştırma yapma vb. yöntem ve teknikler uygulanabilir. |
Eğitim Öğretim Ortamı ve Donanım |
Ortam: Elektrik – Elektronik Atelyesi , Elektrik – Elektronik laboratuarı deney masaları, multimetreler, osilaskop, güç kaynakları, elektronik deney setleri, el takımları, elektrik motorları, tepegöz, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme ve Değerlendirme |
Ders geçme yönetmeliğine uygun olarak modül ve ders sonunda ölçme araçları kullanılarak ölçme ve değerlendirme yapılacaktır. |
Öğretmen ve Eğitici |
Bu dersi Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri eğitimi alan öğretmenler vermelidir. |
İşbirliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşlar |
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma - gözlem, uygulama yapabileceği; diğer alan öğretmenleri, üniversiteler, sosyal ortaklar, sivil toplum kuruluşları, çevrede bulunan işletmeler, özel, kamu kurum ve kuruluşlarıdır. |