İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Hacı Ömer Sabancı Vakfı ve Kalkınma Atölyesi İşbirliği ile gerçekleştirilen "Okul İklimi Projesi" okulumuzda uygulamaya geçmiştir.
OKUL İKLİMİ NEDİR?
Okul iklimi, okuldan okula değişim gösteren, okul içi ve dışındaki tüm paydaşların (öğretmen, öğrenci, okul personeli ve veli) sosyal bağlarını ve ilişkilerini, okuldaki eğitsel ve yönetsel süreçlere katılımlarını, fiziksel ve duygusal güvenliklerini, organizasyon yapılarının toplam kalitesini ve karakterini yansıtan, bu mekanizmaların nasıl işlediğini ortaya koyan bir göstergeler bütünüdür. Okulların iklimleri bulundukları bölgenin, çevrenin normlarına, sosyal, kültürel ve ekonomik yapısına; öğrenci ailelerinin eğitim düzeylerine ve yaşam ortamına, okulun sunduğu fırsatlara (kütüphane, laboratuvar, öğretmen niteliği) ve dış paydaşlar tarafından kaynaklarının desteklenmesi gibi değişkenlere bağlıdır.
İç mekanizmalar, Okul İklimi Modeli'nin ana boyutları olarak tanımladığımız örgütsel yapı ve süreçleri, öğrenme-öğretme süreçleri ve sosyal ve duygusal öğrenmenin okul iklimi bağlamında nasıl işlediğinin bir göstergesidir.
Dış mekanizmalar ise okul paydaşlarının ihtiyaçlarını gidermeye yönelik, sınırlı süreli, okul dışı kaynaklardan (kişi ya da kurumlar) sağlanan fiziksel iyileştirme ve/veya eksiklik giderme amaçlı, bireysel ya da sınırlı hedef kitleye yönelik, mesleki yetkinlik geliştirme odaklı faaliyet, destek ya da yardımlardır. İç mekanizmalar ihtiyaçlar doğrultusunda harekete geçirildiğinde okul ikliminde daha sürdürülebilir bir yapı kurgulamak adına genişleme-esneme alanları yaratırken dış mekanizmalar okul dışı kaynak ve desteklere bağımlı yapısı nedeniyle söz konusu genişleme-esneme alanlarını daraltmaya meyillidir.